O čem si povídáme
13. 6. - 24. 6. 2022
MAKOVÁ PANENKA
- mít povědomí o významu životního prostředí (přírody i společnosti) pro člověka
- uvědomit si, že způsobem, jakým se lidé chovají, ovlivňují vlastní zdraví i životní prostředí
- pomáhat pečovat o okolní životní prostředí
30.5. - 10. 6. 2020
ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA
- probouzet u dětí citový vztah k přírodě
- neničit přírodu, netrhat zbytečně květiny
- sdělovat svoje pocity různými prostředky
- rozlišovat znaky ročních období
-vhodným způsobem nakládat s odpadem, chápat význam třídění
16. 5. - 27. 5. 2022
NEBEZPEČÍ - POHÁDKY
- odmítnout komunikaci, která je mu nepříjemná
- chovat se obezřetně při setkání s neznámými dětmi, staršími i dospělými jedinci, v případě potřeby požádat druhého o pomoc (pro sebe i pro jiné dítě)
- vyjádřit svůj souhlas, umět říci ne v konkrétní situaci
- uvědomovat si, co je nebezpečné
- pochopit význam piktogramu (např. pravidla chování ve skupině, v hromadném dopravním prostředku, znát význam elementárních dopravních značek)
- zapojovat se do činností, komunikovat a kooperovat s dětmi i se známými dospělými, odmítnout neznámé dospělé
2.5. - 13.5.2022
MAMINKA
- posilovat lásku k rodičům a sourozencům
- rozvíjet pocity a dojmy, vyjadřovat prožitky
dokončit práci, kterou dítě započalo
- rozvíjet slovní zásobu při dokonalejší komunikaci
19. 4. - 29. 4. 2022
ČARODĚJNICE
- ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
- rozvoj tvořivého sebevyjádření
- rozvoj kooperativních dovedností
- rozvoj základních kulturně společenských postojů
- seznamování s místem, ve kterém dítě žije
4.4. - 13.4.2022
VELIKONOCE
- rozvíjet jemnou motoriku
- uvědomovat si mezilidské morální hodnoty
- povídat si o úctě k životu
- samostatně se vyjadřovat, říct svůj názor
- snažit se i přizpůsobit
21. 3. - 1. 4. 2022
KOŤÁTKO
- řešit problémy, úkoly a situace, myslet kreativně, předkládat nápady
- přemýšlet, uvažovat a své myšlenky i úvahy vyjádřit
- zapamatovat si různé zvuky zvířat
- přijmout roli ve hře (např. jako organizátor, jako pozorovatel, jako spoluhráč)
14.3. - 18.3.2022
SLUNÍČKO
- vnímat svět přírody, být k přírodě citlivý
- orientovat se v čase zima - jaro
- získanou zkušenost použít samostatně
- být aktivní, iniciativní, komunikovat
- osvojovat si poznatky o zdraví
28. 2. - 11. 3. 2022
VEVERKA ZRZEČKA
- projevovat se citlivě k živým bytostem
- navazovat s dětmi vztahy, mít ve skupině kamarády, udržovat přátelství
- rozlišovat společenska nežádoucí pravidla - lež, nespravedlnost, ubližování, lhostejnost, agresivita, vulgarismy
- zvládat běžné činnosti, které se v MŠ opakují
7. 2. - 11. 2. 2022, 21. 2. - 25. 2. 2022
CHYTRÁ LIŠKA, KOBLÍŽEK
- pohádka O Koblížkovi - seznámení, dramatizace, vyprávění, poučení z příběhu, skládání děje podle obrázků
- skládání puzzlí - Koblížek
- umět se dohodnout s ostatními
- chápat a respektovat názory jiného dítěte
- dodržovat společně dohodnutá a pochopená pravidla
24.1. - 3. 2. 2022
KARNEVAL
- učit se oceňovat výkony a práci druhých
-vážit si práce a úsilí druhých
-napodobovat modely chování ve svém okolí
-tleskat, podupávat a chodit v udávaném tempu hudby
10. 1. - 21. 1. 2022
SNĚHOVÁ KRÁLOVNA
- projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, hudbu, divadlo.......
- uplatňovat svoje individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého, řešit konflikt dohodou
- slwdovat a vyprávět příběh, pohádku
3.1. - 7.1.2022
TŘI KRÁLOVÉ
- uvědomovat si, že všichni lidé respektují pravidla chování
- umět se dohodnout s ostatními
- souvisle vyprávět zážitky z vánočních svátků
- zapamatovat si krátký text
6.12. - 22.12.2021
VÁNOCE
- motivace příběhem z dětské bible
- souvisle se vyjadřovat a sdělovat své prožitky
- být tolerantní k ostatním
- nabídnout pomoc kamarádovi
- rozvíjet úctu k životu
- užít si vánoční atmosféru
29. 11. - 3. 12. 2021
ČERTI - ČERTÍ ŠKOLKA
- vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností.
- zachytit a vyjádřit své prožitky
- uvědomovat si svou samostatnost, orientovat se ve skupině
- zvládat překážky
- orientovat se v prostoru
22.11. - 26.11.2021
STRAŠIDLO
- učit děti nemít strach a věřit si
- rozvíjet fyzickou a psychickou zdatnost
- nebát se komunikovat s dětmi i dospělými
- rozlišovat a pojmenovávat geometrické tvary - kruh, čtverec, trojúhelník
15. 11. - 19.11.2021
NOČNÍ KOŠILKA
- uvědomit si vlastní tělo
- řídit svoje chovíní
- umět se vyjadřovat a sdělovat své pocity řečovými prostředky
- umět rozpoznat svoje slabé stránky
1. 11. - 12. 11. 2021
DĚDEČEK
- všímat si, co se kolem děje
- nebát se chybovat
- projevovat ohleduplnost k druhým
- rozlišovat ovoce a zeleninu
- učit se mačkat a trhat papír
- uvolňovat si ruku při grafomotorických cvicích
- chodit vzpřímeně s předmětem na hlavě
- soustředit se na pohádku O jablíčkové posteli, O červené řepě
- modelovat jablíčka
25.10. - 26.10.2021
SOKOLÍK
-nemocnost dětí - pohybové hry
11.10. - 20.10.2021
TŘI PRASÁTKA
- pojmenovávat hlavní znaky podzimu - padá listí, trháme ovoce, sbíráme brambory, pouštíme draka,....
- slovy vyjadřovat počasí - fouká vítr, prší, je mlha...
- co dělají zvířátka
- rozvíjet zručnost a tvořivost, tvořit z přírodních materiálů
- podle obrázků vyprávět pohádku
- vyrábíme domečky z papíru - seskupujeme proužky papíru jako cihly
-malé útržky kartonujako slámu
-zbytky pastelek jako dřevo
- pokoušíme se obkreslit střechu k domečku
- stavíme puzzle k pohádce
- skládáme obrázky jak jdou za sebou, vyprávíme pohádku
4. 10. - 8. 10.
ČERVENÁ KARKULKA
- pohádka O Červené karkulce - vyprávíme, popisujeme obrázky, hledáme poučení, rozlišujeme dobro a zlo
- učíme se písničku Karkulka s pohybe, měníme hlas
- pokoušíme se počítat do deseti - při skládání puzzlí
- překonáváme překážky - kladinky, masážní koberečky
- učíme se manipulovat s lepidlem - nalepování puntíků na čelenky
- roeznáváme nahoře dole uprostřed, tenký tlustý / štětec /
- učíme se domlouvat s kamarádem - při určování počasí
- učíme se požádat o pomoc - při oblékání malovací košilky / suchý zip na zádech
27.9. - 30.9.
Sokolík
- přirozená cvičení: chůze, běh, skok, plazení, lezení
- obratnost: chůze po zvýšené ploše, převaly, vylézání a slézání, změny poloh, strachový tunel
- dovednosti s míčem: hod na cíl, hod do výšky, manipulace s míčem, vedení míče obouruč, kop na branku
- rozvíjení poznání: podzim, zima, jaro, léto, vitamíny pro zdraví
20. 9. - 24. 9.
Panenka
- upevňujeme kamarádské vztahy
- vytváříme pravidla při uklízení hraček a svých věcí na místo, kam patří
- opakujeme pohádku O panence, která tence plakala - ověřována paměť
- správná manipulace s nůžkami, s lepidlem
- skládáme z papíru - pejsek nebo kočička
- navlékáme korálky
- grafomotorické listy - zdobíme šaty pro panenku podle instrukce uč.
13.9. - 17.9.
motivace pohádkou O panence, která tence plakala
- učíme děti udržovat pořádek v hračkách i osobních věcech
- uvědomujeme si svoje tělo
- známé situace děti řeší samostatně
- spoluvytváříme pravidla
- rozumí slyšenému
- umí poprosit, požádat děti i dospělé
- děti se učí říct, co se jim nelíbí
6. 9. - 10. 9.
Kamarádi
- opakování pravidel kamarádství
- opakování pravidel
- ke vztahu k hračkám
- určování dne, počasí
- počítání do tří
- hra na jména, na značky
- orientace v prostoru při chůzi, běhu
- seznámení písničky "Seděla beruška na lístečku" s pohybem
- trhání papíru na malé kousky, nalepování do tvaru značky
- manipulace s nůžkami - stříhání srdíčka
- kouzelná slovíčka
- seznámení s malou tělocvičnou
1.9. - 3.9.
motivace pohádkou Jak pejsek s kočičkou vařili dort
- přivítání
- seznámení dětí s prostředím třídy
- vytvoření pravidel pro hru, svačinku, pobyt v umývárně
- vytvoření pravidel ve vztahu ke kamarádům
- dramatizací pohádky si osvojit jmena dětí ve třídě