Třídní vzdělávací plán
NEPOSLUŠNÁ VČELKA 4.1. - 15.1.2021
Hlavní záměr: Seznamovat děti s pravidly třídy, kontrolovat jejich dodržování
Očekávané výstupy:
- rozlišovat, co prospívá zdraví a co mu škodí
- rozhodovat o svých činnostech
- uvědomovat si svou samostatnost, zaujímat vlastní názory a postoje a vyjadřovat je
- uplatňovat své individuální potřeby, přání, práva s ohledem na druhého
- vnímat základní pravidla jednání ve skupině, podílet se na jejich tvorbě a řídit se jimi
- pomáhat pečovat o okolní životní prostředí
VÁNOCE 7.12. -22.12.2020
Hlavní záměr: Seznámit děti s některými s nkterými tradicemi a zvyky.
Očekávané výstupy:
- zvládnout základní pohybové dovednosti
- projevovat zájem o knížky, soustředit se na četbu
- porozumět běžným projevům nálad a emocí
- vnímat, že svět je rozmanitý a pozoruhodný, nekonečně pestrý a různorodý - jak svět přírody, tak svět lidí
ČERTI 23.11. - 4.12.2020
Hlavní záměr:Vytvářet radostnou atmosféru, učit děti si věřit a odhadovat své možnosti.
Očekávané výstupy:
- vyrovnávat svalové dysbalance v běžném pohybu
- zvládat nižší překážky, zvládat různé druhy lezení
- vědět, jak se vyhnout nebezpečí (být opatrné, obezřetné)
- rozlišit zvuky a známé melodie, rozlišit a napodobit rytmus
- zapamatovat si krátké říkanky, rozpočítadla, jednoduché básničky, písničky a reprodukovat je
- snažit se uplatnit své přání, obhájit svůj názor
- plnit činnosti podle instrukcí
- aktivně komunikovat s druhými dětmi bez vážnějších problémů
- vyjádřit a zhodnotit prožitky (co se líbilo, co ne)
VČELIČKA A KAMARÁDI 16.11.- 20.11.2020
Hlavní záměr: Podporovat vznik dětských přátelství, vést děti k tomu, aby si vzájemně pomáhaly a chovaly se k sobě hezky.
Očekávané výstupy:
- zachovávat správné držení těla
- prožívat a dětským způsobem projevovat, co cítí
- uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky (lásku, radost, spokojenost, strach, smutek…)
- uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhému, přiznávat stejná práva druhým a respektovat je
- chovat se zdvořile, přistupovat k druhým lidem, k dospělým i dětem, bez předsudků, s úctou k jejich osobě, vážit si jejich práce a úsilí
- mít elementární povědomí o existenci různých národů a kultur
JEŽEČEK 2.11. - 13.11.2020
Hlavní záměr: Pozorovat měnící se přírodu, rozeznávat charakteristické znaky podzimu (počasí, měnící se barvy listů, příprava zvířátek na zimu).
Očekávané výstupy:
- koordinovat lokomoci a další polohy a pohyby těla,
- sladit pohyb s rytmem a hudbou - domluvit se slovy i gesty, improvizovat
- pojmenovávat většinu toho, čím je obklopeno
- odmítnout komunikaci, která je mu nepříjemná
BARVIČKY 12. 10. - 23. 10. 2020
Hlavní záměr:Učit děti rozeznávat a pojmenovávat základní barvy a geometrické tvary.
Očekávané výstupy:
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s výtvarným materiálem, např. tužkami, barvami, nůžkami, papírem….)
- vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího)
- rozdělit si úkol s jiným dítětem
- chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé
- osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké
JABLOŇKA 29. 9. - 9. 10. 2020
Hlavní záměr:Poznávat známé druhy ovoce a zeleniny. Rozdělovat je do skupin.
Očekávané výstupy:
- vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (zrakově rozlišovat tvary předmětů a jejich specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost
- respektovat potřeby jiného dítěte, dělit se s ním o hračky, pomůcky, pamlsky
- začlenit se do třídy a zařadit se mezi své vrstevníky, respektovat jejich rozdílné vlastnosti, schopnosti a dovednosti
- rozlišovat aktivity, které mohou zdraví okolního prostředí podporovat a které je mohou poškozovat, všímat si nepořádků a škod, upozornit na ně
HRAČKY -14. 9. - 25. 9. 2020
Hlavní záměr:Učit děti udržovat pořádek ve věcech a hrát si s hračkami tak, aby neohrožovaly sebe, ani druhé.
Očekávané výstupy:
- zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkoly (postarat se o hračky, pomůcky, uklidit si po sobě, udržovat pořádek)
- porozumět slyšenému (sledovat děj)
- pojmenovávat většinu toho, čím je obklopeno
- přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem
- pochopit, že každý má ve společenství (v rodině, ve třídě, v herní skupině) svou roli, podle které je třeba se chovat
- zacházet šetrně s vlastními i cizími pomůckami, hračkami apod.
- všímat si změn a dění v nejbližším okolí
VČELIČKA SE PŘEDSTAVUJE - 1. 9. - 11. 9. 2020
Hlavní záměr: Vytvářet radostnou atmosféru, seznámit děti s prostředím třídy
a s přilehlými prostory MŠ.
Očekávané výstupy:
- chovat se tak, aby v situacích pro dítě běžných a jemu známých neohrožovalo zdraví, bezpečí a pohodu svou, ani druhých
- odloučit se na určitou dobu od rodičů a blízkých
- navazovat kontakty s dospělým, kterému je svěřeno do péče, překonat stud, komunikovat s ním vhodným způsobem, respektovat ho
- uplatňovat návyky v základních formách společenského chování ve styku s dospělými i s dětmi (zdravit známé děti i dospělé, rozloučit se, poprosit, poděkovat, uposlechnout pokyn apod
- orientovat se bezpečně ve známém prostředí (v budově MŠ, v blízkém okolí)
BACIL VASIL 3. 2. - 14. 2. 2020
Hlavní záměr:Učit děti větší samostatnosti v sebeobsluze. Vysvětlovat, proč je důležité dbát na osobní hygienu.
Očekávané výstupy: - zvládnout sebeobsluhu, uplatňovat základní kulturně hygienické a zdravotně preventivní návyky (starat se o osobní hygienu, přijímat stravu a tekutinu, umět stolovat, postarat se o sebe a o své osobní věci, oblékat se, svlékat, obouvat apod.)
- pojmenovávat části těla, mít povědomí o těle a jeho vývoji, znát základní pojmy užívané ve spojení se zdravím, s pohybem a sportem
- porozumět běžným projevům vyjádření emocí a nálad
- uplatňovat návyky v základních formách společenského chování ve styku s dospělými
ZVÍŘÁTKA V ZIMĚ 20. 1. - 30. 1. 2020
Hlavní záměr:Všímat si zvířat, která je možné v zimě vidět. Poznávat je na obrázcích a pojmenovávat je.
Očekávané výstupy:
- vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny) - přemýšlet, vést jednoduché úvahy a to, o čem přemýšlí a uvažuje, také vyjádřit
- rozdělit si úkol s jiným dítětem
- vyjednávat s dětmi i dospělými ve svém okolí, domluvit se na společném řešení (v jednoduchých situacích samostatně, jinak s pomocí)
- uvědomovat si, že způsobem, jakým se dítě i ostatní v jeho okolí chovají, ovlivňují vlastní zdraví i životní prostředí
SNĚHOVÁ VLOČKA 6. 1. - 17. 1. 2020
Hlavní záměr:Podporovat přirozenou zvídavost dětí, pozorovat přírodu a pojmenovávat jednotlivé charakteristické znaky
Očekávané výstupy: - mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, o významu aktivního pohybu
- vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušenosti k učení
- přijímat a uzavírat kompromisy, řešit konflikt dohodou
- dodržovat pravidla her a jiných činností, jednat spravedlivě, hrát fair pla
VÁNOCE 9. 12. - 20. 12. 2019
Seznámit děti s některými tradicemi a zvyky
ČERTI 25. 11. - 6. 12. 2019
Vytvářet radostnou atmosféru, učit děti si věřit a odhadovat své možnosti
VČELIČKA A KAMARÁDI 11. 11. - 22. 11. 2019
Hlavní záměr:Podporovat vznik dětských přátelství, vést děti k tomu, aby si vzájemně pomáhaly a chovaly se k sobě hezky.
Očekávané výstupy
- zachovávat správné držení těla
- prožívat a dětským způsobem projevovat, co cítí
- uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky (lásku, radost, spokojenost, strach, smutek…)
- uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhému, přiznávat stejná práva druhým a respektovat je
- chovat se zdvořile, přistupovat k druhým lidem, k dospělým i dětem, bez předsudků, s úctou k jejich osobě, vážit si jejich práce a úsilí
- mít elementární povědomí o existenci různých národů a kultur
JEŽEČEK 31. 10. - 8. 11. 2019
Hlavní záměr: Pozorovat měnící se přírodu, rozeznávat charakteristické znaky podzimu (počasí, měnící se barvy listů, příprava zvířátek na zimu).
Očekávané výstupy:
- koordinovat lokomoci a další polohy a pohyby těla, sladit pohyb s rytmem a hudbou
- domluvit se slovy i gesty, improvizovat
- pojmenovávat většinu toho, čím je obklopeno
- odmítnout komunikaci, která je mu nepříjemná
BARVIČKY 14. 10. - 25. 10. 2019
Hlavní záměr:Učit děti rozeznávat a pojmenovávat základní barvy a geometrické tvary.
Očekávané výstupy:
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s výtvarným materiálem, např. tužkami, barvami, nůžkami, papírem….)
- vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího)
- rozdělit si úkol s jiným dítětem
- chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé
- osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké
Přidáno 6. 8. 2018, autor: J4W Admin